بلاک ها

آموزش استفاده از کامند بلاک – Command Block

در این پست میخواهیم آموزش استفاده از کامند بلاک را به شما عزیزان توضیح دهیم. در بازی Minecraft ، کامند بلاک می تواند به طور خودکار دستورات مشخص سرور را تا زمانی که توسط redstone فعال شود اجرا کند. در ابتدا بلوک های فرمان به منظور پشتیبانی از حالت Adventure اضافه می شد اما به سازندگان نقشه های سفارشی نیز اجازه می دهند تعامل با دستگاه پخش را بهبود ببخشند. کامند بلاک قابل ساختن نیست و در حالت Creative قرار ندارند. بازیکنانی که صاحب سرور هستند می توانند از دستور “Give” استفاده کنند تا به خود یا بازیکن دیگری یک کامند بلاک بدهند. دستور “Give” به شرح زیر است:

    / give <playername> 137

هنگام وارد کردن دستور بالا ، براکت های موجود در playername را حذف کنید. شماره بعد از اسم باید 137 باشد ، زیرا این شماره آیدی کامند بلاک است. فقط بازیکنان در حالت Creative می توانند بلوک های فرمان را قرار دهند و فقط بازیکنانی که وضعیت عملگر را روی سرور دارند می توانند دستورات را وارد و ذخیره کنند. در حالت Survival ، بلوک های فرمان به هیچ وجه قابل ویرایش یا از بین بردن نیستند. بلوک های فرمان همچنین می تواند در جهان های تک نفره یا چند نفره استفاده شود: به سادگی حالت LAN را روشن کنید و به تقلب اجازه دهید.

تنظیم بلوک های فرمان آسانتر از آن است که اکثر بازیکنان Minecraft فکر می کنند! در حالی که دستورات می توانند پیچیده شوند ، برخی از دستورات (مانند تنظیم زمان روز) ساده و آسان برای برنامه ریزی در یک بلوک فرمان هستند. پروژه های بزرگتر می توانند بعداً بیایند: برای شروع ، سعی کنید اصول اولیه نحوه چیدمان ، تنظیم و استفاده از یک بلوک فرمان را بیاموزید!

مشاهده کنید
همه چیز درمورد Blackstone

1. تغییر Gamemode به Creative

به یاد داشته باشید که بلوک های فرمان فقط می توانند در داخل بخش Creative ساخته شوند و در حالت Creative قرار بگیرند! برای تعویض gamemode خود ، اطمینان حاصل کنید که از دسترسی مناسب برخوردار هستید (در صورت وجود) یا اینکه Cheats فعال هستند. در کادر گپ خود ، “/ gamemode c” ، “/ gamemode Creative” یا “/ gamemode 1” را بدون علامت نقل قول تایپ کنید. در حالت Creative ، میله های سلامتی و گرسنگی از بین می روند و تایپ کردن “e” اینونتوری حالت Creative را به وجود می آورد.

کامند بلاک
کامند بلاک
آموزش استفاده از کامند بلاک

2. بر روی Command Block کلیک راست کنید

هنگامی که در حالت Creative هستید ، برای دسترسی به آن ، روی یک Command Block کلیک راست کنید. به یاد داشته باشید که برای تولید یک Command Block برای استفاده ، به دستور “Give” نیاز دارید. علاوه بر این ، Command Block فقط در صورت اتصال به جریان Redstone دوباره کار خواهند کرد. با کلیک راست می توانید کادر گفتگو را ایجاد کنید که بتوانید یک دستور سرور در آن قرار دهید. حداکثر طول فرمان به 254 نویسه محدود می شود ، بنابراین بیش از حد از شما دور نمی شوند!

Command Block
آموزش استفاده از کامند بلاک

3. یک Command را وارد کرده و روی Done کلیک کنید

وقتی یک فرمان را وارد Command Block می کنید ، باید مشخص کنید که بازیکنان مورد هدف قرار می گیرند. این کار را می توان با وارد کردن نام بازیکن یا انتخاب سه متغیر مختلف: “p” (نزدیکترین بازیکن) ، “r” (بازیکن تصادفی) یا “a” (همه بازیکنان) انجام داد. این متغیرها به ویژه در شرایطی که بازیکن ناشران از راه اندازی ناوگان ناشناخته است ، مفید است. پس از تنظیم دستور خود ، روی “done” کلیک کنید تا آن را در قسمت فرمان ذخیره کنید.

مشاهده کنید
همه چیز در مورد ماین کرافت trident

مثالهای زیر کاربردهای ساده و کاربردی بلوک فرمان در هر دو دنیای تک نفره و چند نفره Minecraft است. اگر می توانید به هرگونه کاربرد محبوب (و آسان برای یادگیری) برای بلاک فرمان فکر کنید ، در بخش نظرات مقاله احساس راحتی کنید!

نحوه تغییر قوانین بازی

قوانین بازی یک ویژگی جدید است که به بازیکنان و بلوک های فرمان اجازه می دهد تنظیمات پایه خاص دنیای Minecraft را تنظیم کنند. 9 قانون بازی ذکر شده وجود دارد که می توانند با استفاده از بلوک های فرمان روی نقشه شما کنترل شوند. می توانید از قوانین بازی برای ایجاد نور روز یا تاریکی ابدی ، غیرفعال کردن تخم ریزی اوباش ، غیرفعال کردن قطره اوباش و موارد دیگر استفاده کنید! هنگام وارد کردن دستور “gamerule” ، از فرمول زیر استفاده کنید:

/gamerule <gamerule> <true/false>

Game RulesGame Effects
commandBlockOutputفعال یا غیرفعال کردن خروجی کامند بلاک
doDaylightCycleفعال یا غیرفعال کردن سیکل روز و شب
doFireTrickفعال یا غیرفعال کردن آتش
doMobLootفعال یا غیرفعال کردن لوت موب ها
doMobSpawningفعال یا غیرفعال کردن اسپاون شدن موب ها
doTileDropsفعال یا غیرفعال کردن دراپ شدن بلاک بعد از شکستن آن
keepInventoryفعال یا غیرفعال کردن نگه داشتن اینونتوری بعد از کشته شد
mobGriefingفعال یا غیرفعال کردن گریف شدن بلاک ها بعد از منفجر شدن کریپر یا اندرمن
naturalRegenerationفعال یا غیرفعال کردن افزایش سلامتی طبیعی

نحوه تنظیم آب و هوا

برخی از نقشه ها تم تاریک دارند که با هوای بارانی یا رعد و برق طوفان کامل است ، در حالی که برخی دیگر بهترین ها در آسمان های روشن بازی می شوند. بسته به نیاز شما روش های زیادی برای کنترل آب و هوا با بلوک های فرمان وجود دارد. برای یک دستور آب و هوای ساده ، موارد زیر را در قسمت فرمان وارد کنید:

مشاهده کنید
آموزش پیدا کردن End portal در ماین کرافت

/weather <input>

در این حالت ، ورودی با فرمول “clear”, “rain” or “thunder” جایگزین می شود. برای تغییر آب و هوا به صورت دستی ، می توانید یک دکمه یا اهرم را به بلوک فرمان وصل کنید ، یا یک حلقه redstone خودکار را تنظیم کنید تا به طور مداوم آب و هوا را برای شما تنظیم کند. این کار با استفاده از redstone repeaters, redstone, یک button و یک building block. به راحتی انجام می شود

چگونه یک Spawnpoint تنظیم کنیم

نقاط Spawnpoint در بسیاری از نقشه های Minecraft از جمله نقشه های ماجراجویی ، نقشه های پارکور ، نقشه های پازل و موارد دیگر بسیار حیاتی است. این بسیار جالب آزار دهنده است که هر بار که بازیکن می میرد باید از ابتدای نقشه به عقب برگردد. استفاده از دستور “spawnpoint” مانند صرفه جویی در پیشرفت بازی یا رسیدن به یک ایست بازرسی است. در اینجا دستور “spawnpoint” است:

/spawnpoint

با اتصال یک بلوک فرمان به بلوک ساختمان با یک دکمه یا صفحه فشار ، بازیکنان می توانند نقطه spawnpoint خود را بر روی محل بلوک فرمان قرار دهند. اگر می خواهید پیچیده شوید ، می توانید مختصات را به فرمان “spawnpoint” اضافه کنید تا دقیقاً مکان spawnpoint دقیقاً مشخص شود. با داشتن دستور spawnpoint ، بازیکنان برای تنظیم spawnpoint خود نیازی به خواب در رختخواب ندارند.

spawnpoint
آموزش استفاده از کامند بلاک

‫26 دیدگاه ها

        1. سلام اگه بخوای یه اینچنت بگیری مثلا کتاب اینچنت شارپنس ۵ چطوری باید بزم کامل کامند رو بگو

    1. اگه میخوای اسپان اولیه تغییر کنه
      Setworldspawn/
      اگه میخوای بعد رسیدن به یه جا تغییر کنه
      Spawnpoint/

  1. دمت گرم رمزی وجود داره که وقتی میمیری مکان ورودت با کامند تغیر کنه.
    مطلب نشدم رمز اصلیش چیه ؟
    مثلا باید مختصات بنویسی یانه ؟
    مختصات رو تو کامپیوتر چطوری میشه در آورد؟

  2. محمد من دارم یه زمین معمایی میسازم ه خاطر همین کمک میخوام.
    وقتی ممیری روی تخت خوابم نخوابیده باشی یه رمزی وجود داره که سیو کنه بعد از اونجا بیاره و وسایلتم بمونه و به اون مختصات که دادی بیاد
    راستی مختصات تو کامپیوتر چطوری میشه بیاری؟

  3. منون ولی زدم تو کامند ولی این طرف اون طرف میره دقیق نمیفته رو کامند
    وسایل هم نمیمونه رمز دقیق تری هست

  4. سلام کامندی که با استفاده از دو بلاک بینشو کلن پر میکنه یه مثلا میخام یه دیوار بکشم یدونه مبدا یدونه بلاک هم مقصد میزارم بعد اون کامند چیه که میزنن بینش پر میشه؟

  5. تو بخش survival بعد اتمام بازی میشه از طریق کامند تخم اژدها فراخوانی کرد؟ ما تو سرور آنلاینمون اشتباهی از بین بردیمش

  6. چه دستوری بزنم که مثلا یک دکمه بزارم روی کامند بلاک وقتی روی دکمه پیام welcome منتشر کنه؟

  7. من نمیدونم چه کدی میزنن بعضیا مثلا مپ تجارت میسازن ولی نمیتونی تو اون محدوده چیزیو بکنی یا بلاکی بزاری ولی میتونی بلاک هایی مثل دایموند اوره یا آهن رو بکنی ولی بیرون اون محدوده هر کاری میتونی کنی میشه بهم بگین خیلی وقته دنبال این کدم

  8. سلام ، چجوری دراپ ماب هارو عوض کنم؟ دارم یه مپ میسازم که قراره مثلا زامبیو بکشی مثلا قطب نما یا هر آیتم دیگه ای دراپ کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا