مربوط به سرور

آموزش کامل ساخت سرور ماین کرافت

آموزش ساخت سرور ماین کرافت

در این پست قصد داریم صفر تا صد آموزش ساخت سرور ماین کرافت را به شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید با این آموزش یک سرور ماین کرافت کامل راه اندازی کنید.

مراحل آموزش ساخت سرور ماین کرافت

1: دانلود ماین کرافت نسخه جاوا

این دستورالعمل ها لازم است که شما مالک نسخه Minecraft Java Edition باشید. با نسخه های ویندوز 10 یا کنسول نمیتوان سرور راه اندازی کرد. Minecraft Java Edition را می توان در از وبسایت خرید اکانت ماین کرافت خریداری و برای دانلود ماین کرافت نیز میتوانید از لینک استفاده کنید بارگیری کرد.

اگر از قبل Minecraft Java Edition دارید ، می توانید به مرحله 2 بروید.

2: دانلود آخرین نسخه جاوا

اولین قدم برای تنظیم سرور Minecraft اطمینان از نصب جدیدترین نسخه جاوا است. Minecraft برای اجرای بازی به Java نیاز دارد و داشتن آخرین نسخه به ما کمک می کند تا سرور خود را بدون مشکل اجرا کنیم.

می توانید آخرین نسخه جاوا را از سایت Java دانلود کنید. پس از آنجا ، بر روی دکمه قرمز رنگ بارگیری Java کلیک کنید که در زیر می بینید:

ذانلود جاوا
آموزش ساخت سرور ماین کرافت

سپس با کلیک بر روی دکمه قرمز “Agree and Start Free Download” شرایط را بخوانید و بپذیرید.

بعد از دانلود موفق Java اکنون پرونده اجرای Java Setup باید در پوشه بارگیری رایانه شما باشد. اگر در یافتن پوشه بارگیری به کمک نیاز دارید ، “Downloads” را در نوار جستجوی رایانه خود تایپ کرده و پوشه Downloads را باز کنید.

هنگامی که در پوشه بارگیری ها ، پرونده اجرایی JavaSetup را پیدا کنید و این برنامه را اجرا کنید. ممکن است یک پنجره بازشو ظاهر شود که می پرسد آیا برنامه می تواند تغییراتی در رایانه شما ایجاد کند یا خیر. برای دسترسی ، کلیک کنید ، ممکن است از شما خواسته شود برای این مجوزها رمز ورود دهید.

پس از بارگیری برنامه ، روی نصب جاوا کلیک کنید.

دانلود جاوا ماین کرافت
آموزش ساخت سرور ماین کرافت

ممکن است از شما خواسته شود نسخه قبلی Java را حذف کنید ، این کار را انجام دهید زیرا نگه داشتن نسخه قدیمی تر به رابط سرور ما کمک نمی کند.

آموزش نصب جاوا
آموزش ساخت سرور ماین کرافت

پس از حذف نسخه های قبلی ، از طریق پنجره ها ادامه دهید تا جاوا بارگیری و به روز شود

آموزش نصب جاوا

3: دانلود فایل سرور ماین کرافت

اولین قدم برای بارگیری سرور Minecraft ، بارگیری فایل Server.jar از وب سایت Minecraft است.

لینک زیر دارای آخرین نسخه برای بارگیری از وب سایت رسمی Minecraft است.

https://www.minecraft.net/fa-us/download/server

هنگامی که در صفحه هستید ، همانطور که نشان داده شده است ، روی لینک jar server Minecraft بارگیری کنید.

دانلود سرور ماین کرافت

توجه: شما ممکن است یک نسخه متفاوت از آنچه در تصویر نشان داده شده باشد داشته باشید. این درست است زیرا آخرین نسخه Minecraft به طور مداوم در حال به روزرسانی است.



ممکن است رایانه شما به شما اطلاع دهد که این پرونده می تواند برای رایانه شما مضر باشد. این بدان دلیل است که هر پرونده .jar هنگام بارگیری در اکثر مرورگرها و رایانه ها مضر است. فقط کافی است روی Keep کلیک کنید زیرا این یک سرور رسمی Minecraft است .jar که به آن اعتماد داریم.

قبل از اجرای این پرونده .jar می خواهیم پوشه ای برای آن ایجاد کنیم که تمام پرونده ها را در خود نگه دارد. یک روش معمول ایجاد پوشه سرور در دسک تاپ شماست. برای این کار به دسک تاپ خود بروید و بر روی یک فضای باز کلیک راست کنید. به New> Folder بروید و برای ایجاد یک پوشه خالی جدید کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی آن ، به شما امکان می دهد نام پوشه را تغییر دهید ، بنابراین آنرا چیزی بنامید تا بدانید که سرور Minecraft شماست.

مشاهده کنید
دانلود گیم مود KitPvP حرفه ای برای ساخت سرور ماین کرافت

آموزش ساخت سرور ماین کرافت

اکنون به پوشه Downloads خود به همان روشی که قبلاً انجام داده ایم و کلیک راست بر روی Server.jar بازگردید تا آن را کپی کنید زیرا در مرحله بعدی آن را در پوشه جدیدی که ساخته ایم قرار خواهیم داد.

با استفاده از این پرونده سرور در پوشه ، بر روی آن راست کلیک کرده و Open را فشار دهید تا برنامه اجرا شود. این کار برخی از پرونده های پیکربندی مورد نیاز سرور شما را ایجاد می کند و آنها به طور مرتب در پوشه جدیدی که ساخته ایم قرار می گیرند.

آموزش ساخت سرور ماین کرافت

با استفاده از این پرونده ها ، ما باید توافقنامه EULA را بپذیریم تا سرور ما بدون خاموش شدن فوراً اجرا شود. پرونده eula.text را باز کنید.

آموزش ساخت سرور ماین کرافت

بعد از اینکه فایل را باز کردید شما باید خط eula = false را ببینید. این را تغییر دهید تا eula = true را مطابق شکل زیر بخوانید.

آموزش ساخت سرور ماین کرافت

پس از ایجاد تغییر ، برای ذخیره کردن سند متن به File> Save بروید تا توافق کامل شود. سپس می توانید از سند متن eula خارج شوید.

قدم بعدی اجرای مجدد پرونده server.jar برای بارگیری پوشه های بیشتر مورد نیاز است. برای راه اندازی سرور پرونده server.jar را باز کنید.

شما باید بسیاری از اسناد متنی جدید و همچنین یک پنجره سرور را مشاهده کنید که مطابق شکل زیر باز می شود.

سرور جدید شما رسماً راه اندازی شده و آماده رفتن است! بازیکنان باید در صورتی که در همان اتصال اینترنتی باشند که سرور شما در آن تنظیم شده است بازی سرور شما را در تب چند نفره پیدا کنند. اگر می خواهید سرور را اجرا کنید تا دوستانتان بتوانند از طریق اتصال اینترنتی متفاوت به بازی شما بپیوندند ، ما یک بخش پایین تر داریم که این موارد را پوشش می دهد.

قبل از اینکه بازیهای جهانی را با دوستان خود بپوشانیم ، بگذارید برخی از دستوراتی را که می توانیم با سرور خود استفاده کنیم و همچنین برخی از تنظیمات سرور را انجام دهیم.

4: راه اندازی سرور ماین کرافت

قدم بعدی که می خواهیم انجام دهیم ایجاد یک پرونده دسته ای است که می توانیم برای راه اندازی سرور خود استفاده کنیم و به اجرای صاف تر آن کمک کنیم تا از هرچه بیشتر تاخیر جلوگیری شود. اولین قدم ایجاد یک متن متنی جدید است که ما به عنوان پرونده .bat ذخیره خواهیم کرد. به پوشه سرور خود بروید و کلیک راست کنید تا یک فایل text جدید ایجاد کنید.

پس از ساخته شدن این سند ، آن را به راحتی به عنوان پرونده ای که سرور ما شروع می کند قابل تشخیص است.

آموزش ساخت سرور ماین کرافت

پس از تغییر نام ، برای باز کردن سند دوبار کلیک کرده و متن را مطابق شکل زیر اضافه کنید. این دستوراتی هستند که به سرور ما کمک می کند تا یکنواخت عمل کند.

بیایید دقیقاً این دستورات را تفکیک کنیم و آنها را برای سرور ما انجام دهند.

آموزش ساخت سرور ماین کرافت

-Xms1024M و -Xmx1024M دو خط هستند که به سرور کمک می کند حافظه RAM بیشتری را اجرا کند. این یک گیگابایت حافظه رم را برای سرور اختصاص می دهد.

-jar و server.jar پرونده شیشه سرور ما را در همان پوشه اجرا می کنند. نکته مهم: اگر پرونده jar شما چیزی متفاوت از server.jar نامگذاری شده است ، لازم است که نام دقیق پرونده را بنویسید.

سرانجام ، مکث در پایان باعث می شود تا پنجره در حال اجرا در پرونده دسته ای باز بماند. این به شما کمک می کند تا مشکلی را که خراب کردن سرور شما هنگام راه اندازی یا هنگام گیم پلی است خراب کند.

بعد ، ما باید این فایل را ذخیره کنیم. به پرونده> Save As بروید تا این فایل را ذخیره کنید زیرا ما به جای یک سند متنی ، آن را به یک فایل دسته ای تغییر می دهیم.

مشاهده کنید
دانلود گیم مود آماده Skyblock - اسکای بلاک برای ساخت سرور ماین کرافت

هنگامی که در فهرست ذخیره به عنوان ، به پایین بروید به آنجا که می گوید save as و این را به همه پرونده ها تغییر دهید. این به ما امکان می دهد نوع پرونده ای را که به عنوان ذخیره شده تغییر می دهیم.

با انتخاب تمام پرونده ها ، “.bat” را به انتهای نام پرونده اضافه کنید و سپس ذخیره کنید. با این کار نسخه جدیدی از پرونده سرور استارت شما که اکنون یک فایل دسته ای است ایجاد می کند.

مرحله بعدی حذف سند متن قدیمی است بنابراین ما گیج نمی شویم که پرونده مورد نیاز کدام یک است. فایل متنی باید بگوید نوع فایل یک متن متنی است. این همان پرونده ای است که می خواهیم آن را حذف کنیم.

حال باید سرور را تست کنید و مطمئن شوید که آن را با فایل دسته ای راه اندازی کنید. پرونده جدید ما را باز کنید و مطمئن شوید که سرور شروع می شود. اگر پنجره سرور ما را راه اندازی نمی کند ، اطمینان حاصل کنید که نام صحیح jar را به عنوان دستور لازم برای راه اندازی دارید.

آموزش ساخت سرور ماین کرافت

هنگامی که سرور شما به درستی راه اندازی شد ، از پنجره سرور و همچنین پنجره فرمان که سرور را راه اندازی می کنید ، جلو بروید. اکنون ما سرور خود را حتی بیشتر شخصی سازی خواهیم کرد.

5: تنظیم مشخصات و ویژگی های سرور ماین کرافت

حال بیایید به برخی از ویژگیهای سرور که می توانیم تغییر دهیم نگاهی بیندازیم تا بتوانیم نوع بازی Minecraft را که می خواهید در سرور خود بازی کنید ، سفارشی کنیم. پرونده properties سرور را باز کنید.

آموزش ساخت سرور ماین کرافت

پس از اینجا بخش های متن زیادی را مشاهده خواهید کرد. بیایید مهمترین موارد را پوشش دهیم و به خصوصیاتی که به احتمال زیاد می خواهید تغییر دهید نگاه کنید

آموزش ساخت سرور ماین کرافت
آموزش ساخت سرور ماین کرافت

خواص برجسته شده در تصویر فوق از مهمترین مواردی است که شما باید با آنها آشنا شوید. اولین ویژگی “gamemode = survival” گاممدی را که شما و بازیکنان خود به طور پیش فرض در سرور بازی خواهید کرد تعیین می کند. این روی بقا تنظیم شده است به این معنی که گرسنگی و سلامتی خواهید داشت که باید در بازی مدیریت کنید. تنظیم این گزینه در “gamemode = Creative” به بازیکنان این امکان را می دهد که در این حالت غیرقابل نفوذ و غیرقابل تحمل ، در آن بازی سازند ، بشکنند و پرواز کنند.



بعدی “spawn-monsters = true” ویژگی خاصی است که به هیولاهای سرور می گوید و دشمنان خطرناکی ظاهر می شوند. تغییر این موضوع در “spawn-monsters = false” باعث می شود هیولاها حتی در حالت زنده ماندن از تخم ریزی هیولا جلوگیری کنند.



یكی از مهمترین ویژگیهای تجربه ما با سرورهای Minecraft ، خط برجسته بعدی “pvp = true” است. PvP مخفف player vs play است ، بنابراین این کنترل می کند که آیا بازیکنان می توانند به یکدیگر آسیب برسند یا خیر. به طور پیش فرض این گزینه به معنای واقعی تنظیم شده است که بازیکنان می توانند در بازی به یکدیگر صدمه زده و آسیب ببینند. تنظیم این گزینه در “pvp = false” باعث می شود بازیکنان نتوانند به یکدیگر آسیب برسند.



خط فرمان “activ-command-block = false” خطی است که استفاده از بلوک فرمان برنامه نویسی را در سرور غیرفعال می کند. تنظیم این گزینه “فعال-دستور-بلوک = درست” باعث می شود از بلوک فرمان استفاده شود. بلوک فرمان ابزاری مفید برای شروع آموزش اصول برنامه نویسی به بازیکنان Minecraft است. CodaKid دوره های مفیدی دارد که استفاده از بلوک های فرمان و اصول برنامه نویسی با Minecraft را مرور می کند.



درست زیر خط بلوک فرمان خطی است که حداکثر میزان پخش کننده هایی را که می توانند به سرور بپیوندند تعیین می کند. پیش فرض نشان داده شده در اینجا “max-player = 20” است بنابراین اگر می خواهید یک سرور کوچکتر این عدد را به مقدار کمتری تغییر دهید یا اگر می خواهید افراد زیادی را میزبانی کنید ، می توانید آن را افزایش دهید.



دو ویژگی برجسته اخیر عبارتند از سرور-IP و سطح نام. از سرور IP در مرحله بعدی ارسال پورت برای بازی در سراسر جهان با دوستان خود استفاده می شود. نام سطح همان جهانی است که در سرور خود بازی می کنید. به طور پیش فرض روی “جهان” تنظیم می شود زیرا در هنگام ایجاد پرونده های سرور ، یک دنیای Minecraft تصادفی ایجاد می شود. شما می توانید آن را با هر نقشه یا سطح دلخواه که در اینترنت بارگیری کرده اید جایگزین کنید ، اما باید مطمئن شوید که کل پرونده نقشه را در پوشه سرور خود رها کنید و سپس “سطح-نام = جهان” را به “سطح نام” تغییر دهید. = “نام نقشه جدید شما.



اکنون درک اساسی از خصوصیات سرور و نحوه شخصی سازی سرور خود داریم. حالا بیایید کمی کار دیگری انجام دهیم تا سرور ما با دوستان قابل پخش باشد.

مشاهده کنید
راه اندازی سرور ماینکرفت PE بر روی گوشی !

6 : ورود به سرور ماین کرافت خود

اکنون بیایید به سرور وصل شویم. اولین قدم اجرای پرونده دسته ای ما برای راه اندازی سرور است.

آموزش ساخت سرور ماین کرافت
آموزش ساخت سرور ماین کرافت

با راه اندازی سرور ، صفحه راه اندازی Minecraft خود را باز کنید و مطمئن شوید که نسخه Minecraft که مطابق با نسخه ای است که بارگیری کرده اید مطابقت دارد. از زمان نوشتن این مقاله ، نسخه Minecraft نسخه 1.15 جدیدترین نسخه و سرور دانلود شده بود. اما ، اگر این منسوخ شود ، می توانم سرور جدیدی بسازم یا نسخه 1.15 Minecraft را به سادگی بارگذاری کنم. ایده خوبی خواهد بود که نسخه راه اندازی Minecraft را تهیه کنیم که همیشه می توانیم با سرور خود به آن متصل شویم. برای این کار می توانید به تب Installations رفته و روی دکمه + New کلیک کنید.

بعد از اینکه ورژن مناسب را انتخاب کردید و بازی ماین کرافت را لود کردید و صفحه اصلی لود شد بر روی دکمه Multiplayer کلیک کنید و سپس در صفحه جدید بعد از کلیک روی افزودن سرور ، حتماً نام سرور و در آدرس سرور اضافه کنید ، این باید آدرس IP عمومی شما باشد تا سایر بازیکنان بتوانند به شما وصل شوند. آدرس نشان داده شده در تصویر فقط نمونه ای است. حتماً آدرس IP عمومی عمومی خود را وارد کنید. این را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید. شاید لازم باشد بعد از آدرس ، یک روده بزرگ و بندر 25565 را وارد کنید. بنابراین یک نمونه 123.456.789.0:25565 است.
شما میتوانید در این سایت آیپی خود را مشاده کنید

پس از اتمام این کار شما باید سرور خود را ساخته و سعی در اتصال پیدا کنید. اگر یک اتصال ناموفق دارید ، آدرس ip وارد شده و همچنین تنظیمات ارسال پورت را بررسی کنید. اگر یک نوار اتصال سبز با نقاط باز برای اتصال به سرور خود مشاهده می کنید ، می توانید از بازی در سرور شخصی دلخواه خود وارد شوید و لذت ببرید!

درصورتی که سوالی داشتید در پخش نظرات بپرسید تا در صورت لزوم آموزش های کامل تری بزاریم تا شما هم بتوانید سرور بزرگ ماین کرافت خود را راه اندازی کنید !

‫76 دیدگاه ها

      1. آره منم این ارور رو دارم موقعی که تو تنظیمات سرور آی پی رو وارد میکنیم بعد که سرور رو ران میکنیم سریع بسته میشه من تونستم اسکرین شات بگیرم درست اونجایی که مینویسه [آیپی خودم] starting minecraft server on سرور کراش میکنه ولی موقعی که آی پی رو از تو تنظیمات ورداریم دوباره درست میشه

    1. شما الان سرورتون رو راه اندازی کردید ؟
      این مورد مربوط به تنظیمات dns میشه
      پیشنهاد میکنم برای راهنمایی بهتر به آیدی تلگرام زیر پیام بدید
      @MCsupporter

  1. سلام
    من سرور رو ساختم و ران کردم فقط وقتی میخوام به سرور جوین بشم ، بعد از 30 ثانیه میندازه بیرون و این ارور رو مینویسه
    internal exception java.io.ioexception an existing connection was forcibly closed by the remote host
    و روی کنسول سرور ماینکرافت این رو مینویسه :
    [04:08:14] [Server thread/INFO]: Player lost connection: Timed out
    [04:08:14] [Server thread/INFO]: Player left the game
    تنظیمات مربوط به فایر وال که مربوط به پورت UDP و TCP هست رو هم درست کردم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. معمولا این مشکل به خاطر عدم سازگاری ورژن جاوا یا ضعیف بودن سیستم ایجاد میشه

      پیشنهاد میکنم برای راهنمایی بهتر به آیدی تلگرام زیر پیام بدید
      @MCsupporter

  2. سلام دوست عزیز من سرورم رو در رایانه شخصی خودم ساختم و در بازی انلاین می نویسد ولی وقتی وارد میشم مینویسهfailed to verifay username در وایت لیست هم نیست به چه دلیل؟

    1. شما تو تنظیمات سرور باید سرور رو حالت آفلاین بزارید در غیر اینصورت برای بازی در سرور نیاز به اکانت پرمیوم خواهد بود

  3. من مثل این elman همشو انجام دادم ولی فقط خودم میتونم وصل شم و دوستمم درست کرد فقط خودش تونست وصل شه

    1. باید تنظیمات شبکه سیستمتون انجام شده باشه
      این آموزش که پست شده مناسب راه اندازی سرور در سرور مجازی با سیستم عامل ویندوز سرور هست.

  4. آی پی اینترنت خودتون رو از برنامه هاماچی بگیرید و توی قسمت server-ip وارد کنید درست میشه

  5. سلام من تمام مراحل رو به درستی انجام میدم ولی وقتی ای پی رو وارد می کنم سرور رو نمیاره وبا خت قرمز زیرش می نویسه نمی توان به سرور وصل شد
    واقعیتش اسم سرور رو همون پیشفرض گزاشتم نمی دونم اسم سرورم چیه اگه می تونین کمک کنین ممنون میشم

    1. جناب صفحه کنسول سرور بدون خطا کامل و تا انتها اجرا شده ؟
      اگر اجرا شده از آخر کنسول یه عکس بگیرید و ارسال کنید

  6. درود . من هرکاری میکنم پورت 25565 بر روی سیستمم بستس . هم وارد روتر شدم و هم وارد فایروال اما جواب نداد . فایروال سیستم و روتر روهم آف کردم ولی نشد

  7. سلام من همه ی مراحل رو انجام دادم کامنت هارو هم خوندم online mode رو خاموش کردم ولی وقتی ip و port رو میزنم این ارور رو میده:
    io.netty.Channel.AbstractChannel$AnnotatedConnectException:Connection Refused: no further information

    1. سلام
      به احتمال زیاد به خاطر اینه که سرور کامل لود نشده بوده
      صبرکنید حدود 10 دقیقه تا سرور کامل لود بشه بعد لاگین کنید

    1. عکس دومیشو نگاه کنید مشخصه
      به طور کلی مهم نیست
      اولین قدم ایجاد یک متن متنی جدید است که ما به عنوان پرونده .bat ذخیره خواهیم کرد. به پوشه سرور خود بروید و کلیک راست کنید تا یک فایل text جدید ایجاد کنید.

  8. سلام،من همه کار هارو روی یه سرور مجازی با سیستم ویندوز سرور انجام دادم، وقتی ای پی سرور رو توی پراپرتیز خالی میزارم ران میشه و وقتی ای پی پرایوت یرور خریداری شده رو هم میزنم ران میشه، ولی تو بازی مینویسه کنت کانکت تو سرور، و وقتی ای پی پابلسک رو میزنم ران نمیشه کلا

    1. سلام
      به طور کلی متوجه مشکل شما نشدم
      اگر در سرور مجازی ویندوز در تنظیمات سرور آیپی رو خالی بزارید ران میشه و با آیپی باید متصل بشه
      سرور رو هم باید در حالت آفلاین بزارید اگر میخواید به صورتی کرکی ران بشه

  9. سلام ، ببخشید حتما باید روی ویندوز سرور اجرا بشه یا روی ویندوز ۱۰ هم میشه ، من خودم به راحتی وارد سرور میشم و مشکلی نیست اما بقیه که میخوان وارد شن مپ خیلی دیر لود میشه و‌ بعد از چند ثانیه میفتن بیرون ، ربطی به سرعت اپلود داره؟ آخه سرعت آپلود ۱۰۰ کیلوبایت بیشتر نیست ممنون میشم راهنمایی کنید.

  10. من وقتی میخوام سرورو وارد کنم تو قسمت IP Address آی پی خودمو با اون 25565 رو میزنم ولی سرورو نمیاره

    1. باسلام
      درخواست شما مربوط به مباحث شبکه میباشد
      و در حوضه فعالیت سایت ماینکرفتر نیست اگر نیاز به آموزش خصوصی دارید در تلگرام پیام بدید.

  11. سلام خسته نباشید
    من میخوام با دوستم آنلاین بازی کنم تو سرور ولی خب هیچکدوممون اکانت پریمیوم نداریم اگه بزاریم گیم مود رو روی false باید ip address رو به دوستم چی بدم

  12. سلام ببخشید راهی هست کنسول و پی سی به یک سرور کانت بشن و راهی برای ساخت سرور مشترک این دو هست ممنون از سایتت تون

  13. سلام من سرور رو ساختم ولی دوستام نمی‌تواند وارد بشوند میشه کمک کنید

  14. سلام من وقتی فایل server.jar رو باز میکنم باز نمیشه و ارور میده:

    invalid or corrupt jarfile c:/*****/*****/*******/*********/server.jar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا